چه باید کرد؟

 انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه بیست و چهارم خرداد ماه 99 تا آدینه سی ام خرداد ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران انجام شود.
1- قصابی، یکی دیگر ازمشکلات دیرین حل نشده انارک (پاسخگویان: آقایان پاکروان، مطلبی نیا و زاهد)
2- جای چه کسب و کارهایی در انارک خالی است؟
3- از سهام انارکیها چه خبر؟

 ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
- تصفیه خانه پساب انارک و نیزارهای اطراف آن توسط عوامل شهرداری وهمکاری اداره آب و فاضلاب انارک سم پاشی شد.
-  جاری شدن گاز در شبکه شهری انارک. به گزارش اداره گاز انارک با توجه به اینکه در اواسط هفته گاز در شبکه های شهر انارک جاری خواهد شد شهروندان عزیز در صورت مشاهده هر گونه مشکل در شبکه یا مشاهده نشتی گاز در شبکه با شماره ۰۹۹۱۲۳۹۹۹۶۹ امداد گاز انارک تماس و یا به اداره گاز بلوار طالقانی روبروی هلال احمر اطلاع دهند.
- به استحضار عزیزان متقاضی اخذ سند ملکی می رساند نسبت به تهیه و تکمیل مدارک تا تاریخ ۲۹ خرداد اقدام  و تحویل اینجانب محمد پاکروان نمایند. پیشنهاد می گردد فیش مربوطه را فعلا به حساب واریز ننمایید تا از تایید مدارک مطلع گردیم.  رییس شورای اسلامی شهر انارک

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- قصابی، یکی دیگر ازمشکلات دیرین حل نشده انارک
- خانم فرازی: چرا قصاب گوشت بز یامیش را به جای گوشت بزغاله قالب کرده است؟ اونی که بنا به گفته اش بزغاله بود خیلی سفت بود و چاقو نمی برید. در فروردین هم گوشت شتر ازش خریدم اونم نه چرخ می شد ونه با زودیر پخته می شد از بس رگه رگه یی بود.
- خانم فرازی: وجود قصابی از الزامات یک شهره. شهروند ((مشکل را)) مطرح می کنه تا مسئولش برطرف کنه. اگه قرار باشه همه راه بیفتن که سنگ رو سنگ بند نمی شه.
- مهدوی: چرا قصابی در انارک نمی شه؟ گوشت را می آرن ازجندق، ایا گوسفندها سالم هست که می کشند؟
- آقای حسینی: خب چرا کسی از خودتون دست بکار ذبح گوشت نمی شند؟ افرادی رو که مجوز قصابی دارند حکم به کار روزانه و افرادی رو که اقدام نمی کنند پروانه شون رو باطل و به شخص دیگری بدهید که علاقه مند کار و فعالیت هست. همگی می تونند نواقص انارک رو بگن و بشمارند. اون کسی که مشکل رو حل کنه انارک نداره. تا جمعی از ساکنین نرن و مسئولین رو به تنگ نیارن اقدامی نمی شه.
- مهندس زاهد: اکثر مشکلات انارک تکراری هستن و هر سال نیز عنوان می شوند و باز قابل حل نیستند. متاسفانه می گویند نظارت وجود دارد. کدام نظارت؟ بروید یک سر به کشتارگاه بزنید تا متوجه شوید که اوضاع چگونه است!
- آقای رشیدی: آیا کسی تا حالا به اداره نظارت هم اطلاع داده یا نه؟ آیا از کم کاری ارگانی به بالاترش گزارش داده شده یا نه؟
- مهندس شجاعیه: چند طرح ازش در اومد یکش این بود که بیاد انارک کشتار کنه نظارت دامپزشکی. حالا جوونهای انارک و کسانی که دنبال کسب و کار هستند دوسه نفری؛ چندنفری شرکت یا تعاونی درست کنند، یک دامداری با دامپروری نزدیک انارک احداث کنند و گوشت انارک و حتی برای ارسال به جاهای دیگه.
2- جای چه کسب و کارهایی در انارک خالی است؟
- مهین حلوانی: ما کشتارگاه داریم. جرااستفاده درست نمی شود؟ قرارشد درسال جدید پیگیر ایستگاه هواشناسی دراین شهر شوند. باتوجه به فروش زمین و منزل درانارک آیا یک بنگاه و یک دفتر محضر ضروری نیست که خودسرانه قیمت نشود؟  نانوایی لواشی مدتی باز بود، چراا گهی نمی زنن که دوباره افتتاح شود؟ چرا که رستوران و ساندویجی ها و مسافرها از این نان استفاده بیشتری دارن؟ تردد مسافر و ماشین های سنگین که نیاز مبرم این شهر به یک کارخانه یخ سازی نیست که در فصل گرما مشکل مسافران حتی مجالس ترحیم و عروسی حل شود؟
3- از سهام انارکیها چه خبر؟
- آقای شفیعی: همشهریان دارای سهام شرکت سیمان انارک واقع در دلیجان از دهه هفتاد می باشند. در رابطه با عرضه و حضور سهام این شرکت مخصوصاً با توجه به افزایش بهای این محصول بنیادی به بورس از مراجع ذی ربط و کسانی که رابطه ای با این شرکت دارند خواهشمندم پیگیری نمایند.

ت- به "نمک خوردن و نمکدان را شکستن" می رسیم:
-
ث- پاسخ به "نمک خورها و نمکدان شکنان":
-

ج: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم. از آقایان پاکروان، مطلبی نیا و زاهد به خاطر پاسخگویی سپاسگزاریم.
1- آقای پاکروان رئیس شورا: نظر به اینکه برخی عزیزان  اعتراضاتی در خصوص صنوف داشته و مطرح نموده اند.لذا به اطلاع می رساند چنانچه تخلفاتی از قبیل گرانفروشی ،کم فروشی، تقلب و .... مشاهده می نمایند، می توانند با شماره تلفن ۴۶۲۶۷۱۱۱ داخلی یک یا هفت اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان تماس حاصل نموده و موارد مدنظر خود را حتی بدون معرفی خود اعلام تا نسبت به اعزام بازرس و بررسی موضوع اقدام نمایند. همچنین تخلفات بهداشتی را با شماره تلفن ۴۶۲۵۱۱۴۴ جناب مهندس پورعابدی اطلاع دهند.
بارها و بارها تذکر دادم بهش ((قصاب)). بنده از این بابت آدرس دادم ک هر موضوعی را به شهرداری و شورا ربط ندن دوستان. اصل مطلب برمی گرده به بخشداری.
- آقای مطلبی نیا: انشاالله درست می شه. بازم پیگیری خواهم کرد جهت ذبح گوسفند در خود انارک و وضعیت قصابی ها را.
- مهندس زاهد: در ارتباط با قصابی، دو‌یا سه نفر پروانه کسبشون قصابی است ولی متاسفانه بیشتر از بیست سال است منظم قصابی انجام نمی دهند. وقتی در صنفی رقابتی نباشد وضع همین می شود که می بینید و بنظر من شهرداری باید نسبت به باز بودن قصابی های سطح شهر حساسیت بیشتری نشان داده و اگر آقایون به تعهدی که در قبال پروانه کسبشان دارند، عمل نمی کنند آن  مجوز را باطل کنند و به هر نحو ممکن وضعیت توزیع  گوشت قرمز در انارک سر و سامانی بگیرد حتی اگر تنها راه آن به عهده گرفتن این امر توسط تعاونیها باشد. مسئولان می توانند خواسته شهروندان را انتقال بدهند و بر اجرای آن نظارت کنند. 

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.