چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه سوم خرداد ماه 99 تا آدینه نهم خرداد ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت و کمترین تماس با دیگران انجام شود.
1- بیماری کرونا به انارک رسیده است.
2- افتتاح مخزن گازرسانی؟
3- شایعه تغییر بخش!
4- جلوی تکثیر و هجوم حشرات موذی با سمپاشی گرفته شود. (پاسخگو: آقای پاکروان)
5- خانم آزاد نماینده نایین و خوروبیابانک به کجا می رود؟
6- امامزاده، زیارتگاه یا پیرمردان؟ 

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
- آزاد: قالیباف مناسب‌ترین گزینه ریاست مجلس، همه کاندیداهای ریاست مجلس کارنامه درخشانی دارند اما بهتر است که نتیجه نهایی، ریاست آقای دکتر قالیباف بر مجلس باشد زیرا او در هرجایی که وارد شده تحولی بزرگ را رقم زده است؛ از سوی دیگر او یک جهادگر، ایثارگر و چهره ملی است و ریاست ایشان نوید تحول بزرگ است.
- آن دسته از عزیزان که مالکیت زمین محصور یا منزل مسکونی فاقد سند می باشند ظرف مدت سه روز با شماره تلفن ۰۹۳۷۸۰۱۹۹۵۹ تماس حاصل نمایند. همچنین عزیزانی که مالک منازل ۶۰ واحدی بوده و تاکنون سند دریافت نننوده اند تا پایان خردادماه سال جاری فرصت داشته تا به بنیاد مسکن شهرستان نایین مراجعه نمایند. محمد پاکروان - رییس شورای اسلامی شهرانارک.

 پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- بیماری کرونا به انارک رسیده است.
- ناشناس: راستی این جریان کرونا اومدن انارک دیگه چیه؟؟ بالاخره انارکم رسید. خدا کنه به خیربگذره. خصوصاً تواین عیدفطرکه خیلی ها انارک هستند.
2- افتتاح مخزن گازرسانی؟
- ناشناس: امروز جمعه هست که گفتن قراره گاز افتتاح بشه. خبری شد آیا؟؟
3- شایعه تغییر بخش!
- ناشناس: یک مدتی است خبرهایی شنیده می شود که قصد دارند مرکز بخش را به چوپانان منتقل کنند. این مورد از کم جمعیتی انارک و  عدم پیشرفت کار و صنایع است.
- خانم زاهد: بخش انارک ، همچنان بخش انارک باقی خواهد ماند. شاید چوپانان هم به بخش تبدیل شود ولی زمانی که حتی خور و بیابانک دهستان بود، انارک بخش و شهر بود.
4- جلوی تکثیر و هجوم حشرات موذی با سمپاشی گرفته شود.
- آقای رشیدی: امسال چی شده ملخ و پشه تو انارک فراوون شده؟  عزیزان مسئول عنایتی بفرمائید.
- ناشناس: مگس هم فراوان داریم.
- آقای حسینی: با داشتن و کاشتن گلدان و گیاه زیبای رزماری که شبها بوی خوبی هم داره یا گل ابریشم در خانه و منزل می شه بدون استفاده از  مواد شیمیایی بهترین خواب رو داشت.
5- نماینده نایین و خوروبیابانک به کجا می رود؟
- آقای صدیقی: خانم آزاد به عنوان کاندید مستقل وارد صحنه انتخابات شدن. چی شده با ورود به مجلس کاملاً جناحی شدن. از شخصی صبحت می کنه که چند هزار ملیارد بدهی برای شهرداری تهران به ارث گذاشت و رفت. دوماً از کدام کارنامه درخشان صبحت می کنن اگر کارهای ایشان از نظر خانم آزاد درخشان هست جایی تاسف خورد.
- خانم اطهری: سرکآر خانم آزاد نماینده محترم به نظرم وارد مجلس نشده اولین اشتباه را مرتکب شدید. درمورد ریاست مجلس خوب است ذهنیات رای دهندگان هم لحاظ شود.
- ناشناس: چقد زود و سریع تغییر چهره دادن خانم آزاد. این بود کاندید مستقل؟؟؟
6- امامزاده، زیارتگاه یا پیرمردان؟
- آقای حسینی: من همچنان در عجبم از این پیرمردون که در بغل کوهی سنگی ساخته شده بود، یکهو تبدیل به امامزاده شد. وقتی هم پرسیدیم چطوری شده گفتند در فلان کتاب پیداش کردیم. والا من موندم حتی اگر اسمی هم پیدا شده باشه چجوری فهمیدن اون شخص در اون کتاب اینجا دفن شده؟! تا روزی هم‌که کسی نیاد و پاسخم رو نده که چجوری پیرمردون انارک شجره نامه دار شد من یکی که قابل قبول برام نیست که در سالهای دور امامزاده ای از انارک گذشته باشه. نه اینکه اونجا متوفی و دفن شده باشه. در واقع اینجوری بگم چجور شد که شما تصمیم گرفتی اونجا رو تبدیل به امامزاده کنی ؟؟!!!! خودتون نوشتید استشاد محلی بردید. چجوری ممکنه مردم عمری اونجا رو پیرمردون گفتند بعد استشاد بدن که اونجا امامزاده اسحاق ابن امام ‌موسی کاظم هست. و مردی که اهل عبادت و عالم دین هست چرا باید نامه ای خلاف واقع به شما بدهند؟! زیارتگاه کلمه مناسبی برای پیرمردان انارک هست.

ت- به "نمک خوردن و نمکدان را شکستن" می رسیم:
-

ث- پاسخ به "نمک خورها و نمکدان شکنان":
-

ج: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که از پاسخگویی آقای محمد پاکروان رییس شورای اسلامی شهرانارک سپاسگزاریم.
- در خصوص هجوم ملخها در سطح شهر و همچنین وجود پشه ها در سالهای قبل شهرداری در جهت رفاه حال شهروندان عزیز مرتب هزینه نموده و سم پاشی انجام شد. این در حالی است که این امور از وظایف ذاتی شهرداری نمی باشد لیکن در جهت رفاه شهروندان شورا و شهرداری هرگونه خدمتی که به رفاه عزیزان کمک کند را دریغ نخواهد نمود و امسال نیز تا یکشنبه هفته آینده با هماهنگیهای بعمل آمده از سوی شورا و شهردار محترم و همچنین زحمات جناب آقای مهندس لوکی ریاست اداره منابع طبیعی ان شاءالله موضوع مرتفع خواهد گشت.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.