چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه 99 تا آدینه دوم خرداد ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است": 
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت و کمترین تماس با دیگران انجام شود.
1- بیماری کرونا به انارک رسید.
2- چرا سد آب قدیمی انارک بی استفاده شده است؟
3- جلوی هجوم پشه ها با سمپاشی گرفته شود.
4- انتظار غیرخردمندانه برای آمدن دیگری که مشکلات ما را حل نماید.
5- تأمین کپسول گاز، کاهی که کوه شده است.
6- آیا افتتاح مخزن گازرسانی در عید فطر اتفاق می افتد؟
7- چرا از کارخانجات و دیگر کسب ها خبری نیست؟

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
- از آنجا که تجمعات انسانی یکی از مهمترین بسترهای شیوع ویروس کرونا به شمار می آید، به منظور حفظ سلامت خود و سایر همشهریان از تجمع غیر ضروری در آرامستان شهرانارک و زیارت اهل قبور در ایام تعطیلات عید فطر خوداری نمایند و همچنین از توزیع نذری و هر گونه اقلام خوراکی در آرامستان خوداری نمایند.


پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- بیماری کرونا به انارک رسید.
- آقای شهرابی: دوستان ساکن انارک مواظب سلامتی تون باشید چند مورد کرونا شناسایی شده.
- مهندس رحیم پور: دوستان گرامی، همیشه انسان ضربه را از جایی می خورد که انتظار ندارد پس ویروس کوید 19 را که باعث بیماری همه گیر شده است را دست کم نگیرید و با دست خود، عزیزانمان را به کام بیماری مرگبار کرونا نیندازیم. با نگاه نمی توان انتقال دهنده بیماری را تشخیص داد. شاید خود ما هم یکی از آنان باشیم!
2- چرا سد آب قدیمی انارک بی استفاده شده است؟
- خانم زاهد: خدا را شکر که امسال بارندگیها در کشور خوب بوده ولی متاستفانه از این همه باران که امسال در انارک بارید مردم انارک به خاطر سد بالادست هیچ سهمی از این بارشها نداشتند. قبل از احداث این، سد قدیمی تا تیرماه آب شرب اهالی را تامین می کرد. درست است که در این سالها انارک به خاطر لوله کشی دچار کم آبی نشده ولی هدر رفتن این حجم از آب باعث تاسف است.
- خانم فرازی: فرمودن تقویت آبهای زیرزمینی البته خیلی ...
3- جلوی هجوم پشه ها با سمپاشی گرفته شود.
- آقای خدائی: لطفا شهرداری و سازمان آب یک فکری برای پشه ها بردارید دوباره اول تابستان شد.
- آقای حسینی: لطفا هر خانواده ای که می خواد از دست پشه و حشرات در امان باشه به کاشتن گل ابریشم و گیاه رزماری یا همون گل مریم خودمون در گلدان داخل منزل و در باغچه منزل همت بگمارد.
4- انتظار برای آمدن دیگری که مشکلات ما را حل نماید.
- آقای حسینی: من هنوز متوجه نشدم چرا بعضی ها همش می گن که کسی کاری نکرده، کسی کاری نمی کنه، کسی دلش نمی سوزه و کسی و کسی؟!؟!؟! آخه چرا کسی؟ مگر خود تو یکنفر نیستی؟!!!! پس خودت اون کسی بشو که کاری می کنه و اگر به هر دلیل پیگیری نمی کنی اون کارها رو، دیگران هم همون دلایل رو دارند که پیگیری نکنند. مثلا می گی من نمی دونم چیکار باید کرد؟ خب دیگران هم که همچی بلد نیستند. مثلا می گی برم برام دردسر می شه یکهووو. یا بگی برم برام خرج ورمی داره، پول بنزین و زمان رفت و آمد و غیره. خب دیگران هم همین فکرها رو می کنند که پا جلو نمی گذارند. پس یا نگید هیچکس کاری نمی کنه یا لطفا خودتون همان نفر باشید و بیفتید جلو تا دیگران همراهیتون کنند.‌
5- تأمین کپسول گاز، کاهی که کوه شده است.
- خانم زاهد: الان یک هفته است که کپسول گاز  در انارک نیست ،وقتی  هم که علت نبودنش را می پرسید جواب می دهند که چون کپسول خالی نیست. مسئول گاز  هم مثل خدا بیامرز آقای روحانی همت کنند و کپسولهای خالی را از خانه ها جمع آوری کنند، اگر هم نه باید تعدادی کپسول گاز اضافه بر مصرف مردم داشته باشند تا مردم در تنگنا قرار نگیرند. لطفا هر نهادی که می تواند پیگیری فرماید. این مشکل دیروز و امروز نیست.
6- آیا افتتاح مخزن گازرسانی در عید فطر اتفاق می افتد؟
ناشناس: پس فردا عید فطر هست و قرار بود گاز افتتاح بشه امیدواریم این بار انجام بشه و اگر بحث اینکه شاید تجمع ایجاد بشه و ... اعلام کنن که تجمع نشه یا بی سر و صدا انجام بشه. حالا هروقت گاز اومد باور می کنیم.
7- چرا از کارخانجات و دیگر کسب ها خبری نیست؟
- مهندس رحیم پور: دوستان گرامی، 1- از کارخانه پاکت سازی چه خبر؟ /  2- از نانوایی انارک (یا آقای اسدی یا آقای ترابی) چه خبر؟ / 3- از کارخانه گوهر تراشان چه خبر؟ اینان در حال کار هستند یا تعطیلند؟
- آقای مطلبی: پاکت سازی تعطیل، نانوایی کار می کند و گوهرتراشان هم فکر کنم دو نفر خانم سنگی می تراشن.

ت- به "نمک خوردن و نمکدان را شکستن" می رسیم:
-

ث- پاسخ به "نمک خورها و نمکدان شکنان":
-

ج: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم.
-

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.