چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیامرسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". دیدگاهها از شنبه بیست و هشتم تا آدینه چهارم بهمن ماه 98 به شرح زیر می باشد. 

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است": 
1- ایستگاه هواشناسی انارک چه شد؟
2- گازرسانی به انارک در بهمن ماه!؟

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- جلسه آموزشی ارتقاء سطح آگاهی اصناف (کسبه) در ایمنی در جهت پیشگیری از حوادث حریق با حضور مهندس سبحانی نسب شهردار، اعضای شورای شهر و آقای خلیل زاده مسئول ایمنی وآتش نشانی انارک و حضور تعدادی از کسبه بخش انارک در محل شهرداری انارک برگزار گردید. در این جلسه آقای خلیل زاده آموزشهای اطفاء کلیه حریقها توسط کپسولهای آتش نشانی را برای حاضرین بیان نمود و به داشتن کپسولهای آتش نشانی در محل کسب و کار توصیه نمود. (مهران مطلبی نیا)      
2- به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران شبکه جوان اصفهان اولین جلسه ستاد هماهنگی برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی بخش انارک به ریاست بخشدار محمد سلمان و با حضور مسئولین ادارات و شرکتها و اعضای ستاد دهه فجر روز چهارشنبه 2 بهمن ۹۸ برگزار شد. در این جلسه محمد سلمان بر اهمیت هر چه با شکوه برگزار نمودن برنامه های ایام الله دهه فجر تاکید نموده و از کلیه دستگاههای اجرایی خواست با توجه به شرایط کنونی کشور و انتخابات در پیش رو تمام استعداد و نیروی خود را درجهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری برنامه های دهه فجر به کار گیرند.
سلمان ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مزین به نام سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی می باشد و مردم با تمثال این شهید به خیابان ها می آیند. (خبرنگار: مهران مطلبی نیا)
3- به منظور ترویج فرهنگ تغذیه صحیح درکودکان زنگ صبحانه سالم در مدارس ابتدایی انارک به صدا درآمد.
به گزارش روابط عمومی دبستان ایران مراسم صبحانه سالم با همکاری مسئول و مربیان و تعدادی از والدین دانش آموزان در محل مدرسه ایران برگزار شد. هدف از این مراسم پایه گذاری فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی سالم و مغذی که می تواند از همان ابتدای دوران مدرسه باعث ایجاد الگوی تغذیه ای صحیح در خانواده هریک از دانش آموزان شود. در این مراسم نقاشی دانش آموزان نیز با موضوع غذای سالم به نمایش گذاشته شد.

پ-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ناشناس: (در رابطه با ایستگاه هواشناسی) الحمداله هم شورا داریم هم شهردار، هم بخشدار، دیگه چی باید باشد تا به اینگونه مسایل رسیدگی شود. حتماً پیرمردان یا پیرزنان باید این کارها را برایمان انجام دهند.
2- آقای حسینی: البته فرمایش درست، اما یک وقت هست که شهرداری و شورا بخاطر کارهای زیادی که دارند یک نکته از دستشون یا به ذهنشون نمی رسه و درمی ره پس وظیفه ما همشهریها ایجاب می کنه که یادآور و متذکر بشیم. البته هواشناسی برای این کار که در روز چند نوبت سرکشی و  نکته برداری هست احتمالاً پولی نمی ده ولی خب برای زنده نگه داشتن اسم شهرمون و حذف نشدن از نقشه و رسانه ها آیا کسانی نیستند که برای شهرشون فدا کاری کنند و  قبول زحمت بکنند؟
3- آقای شهرابی: آقایان راهکاردان از گاز چه خبر بهمن شد!
4- آقای ترابی: گروه تون جدیداً کسی از مشکلات نمی گه؟عادتشون دادید به سکوت و بی تفاوتی؟ یا همه گروها یارکشی کردن، ذینفعها مشخص شدن و بقیه بسوز و بساز. تو هفته ای که گذشت کپسول گاز در عرض ۶ الی ۷ ساعت ۵۰۰ فروش رفت بدون هیچ صف و دعوای صورت بگیره و هیچ مسئولی خبردار نشد.
- از ۲۳۳نفراعضا گروه. ۲۰۰ نفر تماشاچی و سوت زن، ۲۵ نفر ارسال کننده پست و ... ۶ نفر پیگیر و منتقد و ۲ نفر وتو کننده و عادی جلوه دادن مشکلات انارک کلیه کار کرد گروه شماست. بنظر بنده هیچ مسئولی نمیاد بگه کوتاهی از چه ارگان و چه شخصی می باشه! بعد اسمهای قشنگ میزارید رو گروههاتون مردم ذوق میکنن دی خویوشو!

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:
-

انارک نیوز در رابطه با مورد 4 (انتقاد آقای ترابی) اعلام می نماید این رسانه، پیامرسان همشهریان به مسئولین می باشد و نمی تواند همشهریان را به بیان مشکلات و یا مسئولین را به پاسخگویی وادارد و تا اینجا بجز سرزنش و متشاکی بودن از سوی چند مسئول در سطح شهر انارک و شهرستان نایین، حاصل دیگری نبرده است.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین پرانتزها در بالا از انارک نیوز می باشد.