چه باید کرد؟

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها و راهکارهای انارک از شنبه چهارم آبان ماه 98 تا آدینه دهم به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم: 
1- شوربختانه دستگاههای مربوط به پمپاژ و دیگر متعلقات مخزن گاز که برای  شهر انارک تهیه شده بود و چند ماه پیش وعده نصب آن در ایستگاه انارک داده شده بود بخاطر  مدیریت عالی مسئولان شهرستان خوروبیابانک بخصوص جمعیت بیشتر شهر فرخی، دیروز پنج شنبه نهم آبان به شهر فرخی منتقل گردید و امید مردم شهر انارک پس از سه سال قول و وعده های مسئولین به یاس و ناامیدی مبدل گشت. تا بیش از پیش به این باور برسند که سالهاست در موارد متعدد حق مردم بخش انارک ضایع می شود.

ب- چکیده دیدگاه ها و راهکارها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است" این است:
- مشکلات نپیوستن بسیاری از مسئولان به گروه، گازرسانی و نگرانی از بردن ملزومات مخزن گاز به جایی دیگر، ایستگاه هواشناسی، دیر خبر شدن از آمدن مسئولین، قهر با برخی از مسئولین و نگرانی از صادر نشدن کارتهای ملی درخواستی.

ج-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ناشناس: همشهریان گرامی در این چند روز خواهان پاسخگو بودن شورا در این گروه نیز بودند.
- بزرگی ازانارکیها که توانایی مالی دارد لوله کشی گاز ازنایین به انارک را بعهده می گرفت تا باعث ترقی انارک و دعای خیر همگان برای دنیا و آخرتش باشد.
2- آقای کافی: باعث تأسف است که انارک ایستگاه هوا شناسی نداره.
3- خانم زاهد: ایستگاه هواشناسی انارک را به چوپانان دادند. مثل تانکر گاز انارک که به فرخی دادند. اینها از برکات مسئولین دلسوز انارک است. احسنت به همت والای مسئولان خور وبیابانک که به فکر همشهریانشان هستند. دست مریزاد.
- اهالی حتماً بایستی حداقل از روز قبل بدانند تا به خواست خود تشریف بیاورند نه اینکه به اجبار در همان لحظه برای سیاهی لشکر ببرندشان. اگر همشهریان دست به دست هم دهند و حضور خود را در انارک نیوز  افزایش دهند بی شک مسئولین قبل از حضور در انارک اهالی را خبردار خواهند کرد.
4- آقای مطلبی: بارها بوده که مسئولی که اومده، چه نماینده، فرماندار یا شخصی دیگر، مردم را به اجبار بردم داخل مسجد که چهار نفر باشن چطور خبر نمی شن؟
5- مهندس زاهد: وقتی به راحتی تابلو معادن انارک را بدون نام انارک می برن، بردن گاز و .... دور از ذهن نیست. قهر مردم از مسئولین بی دلیل نیست. ابتدا مسئولان راه آشتی با مردم انارک را پیش بگیرند شک ندارم مردم بزرگوار انارک همیشه پذیرای مسئولان خواهند بود. تصور من این است که مسئولین محترم شهرستان نایین در صدد هستند گاز شهر انارک را با کشیدن خط لوله گاز تامین  نمایند.
6- آقای میرزایی: واقعا جای تاسف و تامل دارد که از پنج ایستگاه دختر، سه ایستگاه در شهرستان خور افتتاح می شود و سهم شهرستان نایین صفر است. اگر جمعیت ملاک اداره گاز است پس چرا روستاهای اطراف نایین با دو الی سه خانوار به گاز سراسری وصل هستند و انارک و چوپانان هیچ !!!
7- خانم حلوانی: از شهردار محترم و اعضای شورای محترم انارک تقاضا می شود پیگیری لازم جهت صدور کارت ملی عزیزانی که حدود یکسال هست در شهرداری عکس و انگشت نگاری و کارهای مربوطه را انجام داده اند. چرا تابحال رسیدی به آنها تحویل داده نشده و حتی بعضی از افراد اسمشان تو سیستم نیست و جهت کار اداری دچار مشکل می شوند.

د- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که آقایان بقایی نیا رئیس اداره پست و عضو شورای شهر و میرزایی نایب رئیس شورای شهر می باشند:
1- آقای بقایی نیا: انشالا تا بهمن ماه کلیه کارتها ی (ملی) صادر و توسط پیمانکار مربوطه در شهرداری تحویل داده می شود.
2- آقای میرزائی: حضور آقای پاکروان و بنده در این گروه بدلیل آگاهی از نظرات و راهکارهای همشهریانی است که شاید امکان حضور در شورا را نداشته و در این گروه طبق رسالت تشکیل آن به بیان موارد مد نظر می پردازند تا بتوانیم  بهتر و بادقت بیشتری در خدمت همشهریان گرامی باشیم.  همچنین مدتیست  بمنظور تعامل و همفکری با همشهریان نشستهای مردمی نیز در فرهنگسرا برگزار می شود و اینها جز توجه و پاسخگو بودن شورای شهر به همشهریان گرامی معنی دیگری ندارد. همچنین همشهریان عزیز  میتوانند با مراجعه به دفتر شورا و یا تماس با اعضای شورا هر گونه پرسش ،ایده و نظر را مطرح  و راجب آن  گفتگو نمایند.

ه- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین پرانتزها از انارک نیوز می باشد.