اخبار‌ تکمیلی هفته پیش

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها درباره انارک در هفته پیش از شنبه نهم شهریورماه 98 تا آدینه شانزدهم شهریور ماه به شرح زیر می باشد. 

الف- نخست به اخبار می پردازیم:
1- به گزارش روابط عمومی هیات امناء مساجد انارک به دلیل برخی مسائل و مشکلات و جلسات گرفته شده توسط هیأت امناء مساجد و نظرخواهی اهالی، مراسم عزاداری وقرائت فاتحه درب منازل اموات، بعدازظهر تاسوعا برگزار می گردد.
2- باتوجه به اینکه از تاریخ 98.6.15  صدور قبض برق به صورت فیزیکی حذف شده و به صورت پیامک می باشد، لذا برای دریافت پیامک قبض که شامل اطلاعات قبض برق می باشد، افرادی که نام آنها درلیست می باشدT شماره تلفن همراه خود با مشخصات کامل که شامل نام و نام خانوادگی و شماره شناسایی یا رمز رایانه درج شده در قبض برق است را به شماره 09389291008 آقای ورپایی ارسال نمایند. افرادی که نام آنها درلیست موجود نیست، اطلاعات آنها در سیستم کامل بوده واحتیاج به ارسال مجدد مشخصات شخصی نمی باشد. حتما یک قبض برق خودرا باشماره شناسایی مندرج در لیست مطابقت دهید که مشخصات شما با شماره شناسایی ذکر شده یکسان باشد. درصورتی که مالک اشتراک سالمند بوده و توانایی دریافت اطلاعات قبض برق به صورت پیامک راندارد می توانند شماره یکی از بستگان درجه یک خود را جهت دریافت پیامک قبض برق به آقای ورپایی ارسال نماید.
3- جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالکیت اراضی و مستحدثات روستای عشین با حضور آقای تاجمیری بخشدار انارک و مالکین روستای مذکور در محل بخشداری برگزار و تصمیماتی در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف مالکیت ها اتخاذ گردید.

ب – اینک گزیده بخش دیدگاه ها و "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- (علی محمدی زاده ، بی قزار انارکی): خیابان کشی دو طرف کانال بین انارک و شهرک - اگر هر طرف کانال دارای خیابان آسفالته و جویبار و محل فضای سبز باشد (باتوجه به تصفیه خانه پساب انارک) با جدول گذاری دارای پیاده رو و روشنایی لازم، چهره ی شهر با توجه به چشم اندازی که خواهد داشت کاملاً عوض خواهد شد و فاصله ی خلوت و بیابانی بین انارک و شهرک هم با ایجاد این خیابان بزرگ و در واقع دوطرفه ازبین خواهد رفت. این دگرگونی را اگر در نظر بگیریم یک چهارباغ شکل زیبا یعنی هر طرف کانال خیابان و دو ردیف درختکاری درهر طرف (چهار ردیف درختکاری) جذاب و زیبا خواهد بود. اگرچنین اتفاقی رخ دهدعلاوه بر رفت و آمد ماشینها روی آسفالت، پیاده روهای آن نیز محل مناسب برای عبورومرور به صورت فردی و خانوادگی جهت پیاده روی، ورزش و تفریح نیز خواهد بود. بخصوص همه ساله در روز عاشورا یک سمت این خیابان مسیر خوب و مناسبی جهت عبور دسته جات و مردم نیزخواهد بود .از طرفی می توان از آب اضافه ای که سرریز از دو منبع آب که در آن ناحیه هست اب را به سوی جوی ها و فضای سبز دو خیابان هدایت و استفاده نمود.  چشم انداز این دو خیابان از هرطرف زیبا خواهد بود حتی برای مسافران و رهگذرانی که از انارک عبور می کنند.
2- (فاطمی): اولین قدم در رفع مشکلات شناسایی مشکل و سپس یافتن علل آن است چه بهتر که گروهی متشکل از افراد خبره و دلسوز تشکیل شود و به ارایه راه حل های قابل اجرا بپردازند  نرخ زندگی در انارک از بسیاری از شهرهای بزرگ گرانتر است و این یکی از عمده دلایل مهاجرت مردم است.
3- (ناشناس):  باید از مسئولین خواست که کار انجام دهند آنهم با احترام و توجه به قوانین موجود.  اگرهر کسی بخواهد فقط نظر خود را به کرسی بنشاند و به نظر دیگران احترام نگذارد کار گره میخورد و اتحاد ازبین میرود. باید به مشکلات یکی یکی رسید و پیگیری مجدانه نمود. باید بسترهای پیشرفت بوجود اید،  شغل ایجاد شود، از کارگاههای کوچک تا بزرگ ،حتی شغل برای یک نفر و تا بیشتر مفید خواهد بود . مورد مهم دیگر ایجاد مسکن برای کارکنان درانارک است که مسئله مهمی جهت جلوگیری از مهاجرت هست. با راههای مختلف بایست به مشکل مسکن و  ایجاد آن توجه نمود لذا با این وضعیت جمعیت سکنی و حضور پیدا می کند. وجود جمعییت همه چیز را به همراه خود می آورد.
-  با توجه به اینکه گردشگران زیادی به انارک می آیند باید جلوه شهر زیبا و در خاطر آنان ماندگار بماند. آمد و رفت گردشگر موجب ترقی  و دگرگونی اقتصاد و درآمد منطقه است لذا تمام نیازهای لازم باید مرتفع گردد.
- ی مشکل ندادن زمین هست.حالا هم که زمین شهرداری گذاشته ۱۰ تاست و همه اونای که خونه و زمین دارن دوباره دارن ثبت نام انجام می دن. کاش اول به اونا که خونه و زمین ندارن رسیدگی بشه بعد اضافش برا خونه دارها.
- کسی که خونه و زمین نداره حتی خونه اجاره ای هم گیرش نمی یاد، مجبوره از انارک بره .وقتی زمین ها فقط می رسه به پولدارها که بندازن کنار. باید اولویت با کسانی باشد که  هیچ خانه ای ندارند و اگر غیر این باشد باید پاسخگو باشند. به مزایده گذاشته شده. با اینحال به نظر من باید در این مزایده هم فقط به کسانی اجازه داده شود شرکت کنند که خانه ای از خود ندارند. ی سرمایه دار که زن و بچه ای اینجا نداره چرا باید تا اسم زمین می شه اون اولین نفر باشه و هر سری ی زمین بگیره، بندازه.
- سه روزه تو انارک کیسول گاز نیست. کسی که یک کبسول داشته باشد باید چگونه زندگی کند؟ بحث جمعیت وقتی امکانات نباشد جمعیت هم نیست. تمام روستاهای اصفهان و نایین حتی کوچکترین روستا با ۲ خانوار گاز دارد اما انارک ما باید۱۰ سال پیش گاز می داشت. درحال حاضر که گاز برای انارک تایید شده چرا بهانه جمعیت؟
- چرا در صورتی که ما نیروی بومی بیکار داریم از نیروی غیربومی تو منطقه استفاده می کنن، مثال معدن چاه سفید یا معدن سبز عشین. بعدم که الا برکت الا تمام امکانات انارک به طور کامل بهره می برن ولی برا نگهبانی باید نیروی غیر بومی بیارن. این معدن کارش نگهبانیه و نگهبانیشم هفتگیه.
- نماینده های منتخب در انارک همیشه کمترین رای را میارن همین یکی از دلیلهای کم لطفی نماینده هاست.
4- (ناشناس): خونه کوچکی را مدتی اجاره دادیم اجاره که نتونستیم بگیریم، هیچ  کلی هم بدهی آب و برق و تلفن، سوختگی کولر و موکت و... داشتیم. به نظر شما می تونیم ریسک کنیم و دوباره خونه اجاره بدیم؟؟
- انارک نیروی کارگری بومی زیادی ندارد و اکثر معادن همجوار به غیر نخلک شرایط کاری سختی دارن مثلا ۲۳ روز کار، ۷ روز استراحت و نیروهای بومی سخت قبول می کنن این مسایل را. تا جناب ناصری بودن نیروهاش بومی بودن.

ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که در این هفته پاسخی نداشتیم.

انارک نیوز اعلام می دارد کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.