استقرار تیم سگ های جستجوگردر هلال احمر انارک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: اصفهان مجهز به ۱۷تیم واکنش سریع است و در حال حاضر مجری برگزاری دوره دوم اموزشهای تخصصی تیم های واکتش سریع در اصفهان است. داریوش کریمی در این‌ارتباط به تابناک اصفهان اظهار داشت: دومین دوره اموزشهای تخصصی تیم های واکتش سریع استان های اصفهان،کردستان، خوزستان، مرکزی و کهکیلویه و بویراحمد از دوم شهریور ماه آغاز و تا روز هفتم ادامه داشت. 
وی با بیان اینکه هر ساله دوره های کشوری تیم‌های واکنش سریع به صورت منطقه ای برگزار میشود، اضافه کرد: در اواخر مرادماه اولین دوره آن برگزار شد و از دوم شهریور ماه دومین دوره بر پا و سومین دوره آن از ۲۱شهریور آغاز خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: دوره تخصصی به صورت تئوری و عملی برگزار و بین ۲۰ تا ۲۴ ساعت آموزش تئوری و بیش از ۱۲۰ساعت آموزش عملی داده میشود.
وی با اشاره به اینکه از ۵ سال پیش برگزاری آزمون های دوره ای منطقه ای برای تیم های واکنش سریع شکل گرفت، اعلام کرد: شهرهای بالای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت میتوانند یک تیم واکنش سریع داشته باشند که در اصفهان به جهت داشتن ۱۷ شهرستان در حال حاضر اصفهان مجهز به ۱۷تیم است.
کریمی با بیان اینکه در دومین دوره مسابقات منطقه ای تیم های واکنش سریع از هر استانی دو تیم حضور داشتند، ادامه داد: در این دوره آموزش های تخصصی نجات در ارتفاع، جاده و آوار گذاشته شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۷هزار نجاتگر آموزش دیده و درجه بندی شدند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستمر در طول ماه با هلال احمر همکاری دارند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون تیم آنست (سگ های جستجوگر) در نجف آباد و انارک و نایین مستقر است، اظهار داشت: در هر تیم‌ آنست دو سگ جستجو گر و دو مربی قرار دارد و در هر تیم واکنش سریع ۱۰ نفر مستقر هستند.
وی ادامه داد: مهمترین چالش پیش روی جمعیت هلال احمر عدم امکان استخدام نجاتگران آموزش دیده است اما اولویت استخدام ما با این افراد است.
(کد خبر:۷۷۵۷۲۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹)