اسکان اضطراری ۱۵۰۰ مسافر نوروزی در شهر انارک بر اثر باد و طوفان شدید

شهردار انارک از اسکان اضطراری و موقت بیش از ۱۵۰۰ مسافر و گردشگر نوروزی گرفتار در طوفان و باد شدید ۱۲ فروردین ۹۸ خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین سبحانی نسب، شهردار انارک گفت: امدادرسانی به مسافرین گرفتار در طوفان شدید و بارش‌های امروز در شهر انارک به خوبی انجام و تمامی مسافرین در راه مانده در مساجد، حسینیه و سالن شهرداری انارک اسکان داده شده اند. 
حسین سبحانی نسب، اظهار کرد: همزمان با بارش ها، شاهد باد و طوفان شدید در محور انارک_نایین، گردنه زنجیرگاه، جاده‌های روستایی و برون شهری بودیم که با همکاری آتش‌نشانی و پرسنل امدادی، خروجی انارک در نزدیکی اداره راهداری بسته و از تردد وسایل نقلیه در محور انارک_نایین جلوگیری به عمل آمد تا بعد از به وجود آمدن آرامش جوّی، تردد‌ها به حالت عادی برگردد. 
وی ادامه داد: بر همین اساس و با حاکم بودن شرایط نامساعد جوی، ۱۵۰۰ نفر از مسافرین اسکان اضطراری یافتند و شهرداری انارک علاوه بر خدمات همیشگی و تلاش نیرو‌های خدوم این اداره، تمام تجهیزات و ماشین آلات خود را در این راستا به کار گرفت هر چند که مشکلاتی از قبیل: سقوط درختان، آبگرفتگی معابر، آسیب دیدگی به تابلو‌ها و تجهیزات شهرداری انارک به وجود آمد.
سبحانی نسب با اشاره به فعالیت‌های شهرداری انارک افزود:شهرداری انارک، تمامی دستگاه‌ها، ماشین آلات و تجهیزات خویش را در محور‌های برون شهری، گردنه زنجیرگاه، جاده‌های انارک، محور انارک_نایین و محدوده‌هایی خارج از حریم شهر انارک به کار بست تا احتمال بروز حادثه به حداقل ممکن خود برسد.
شهردار انارک تاکید کرد:از مدیران و مسئولین بالادست تقاضا داریم فکری اساسی و تدابیری شایسته‌تر را برای کنترل بحران‌ها اتخاذ کنند چرا که در حال حاضر شهرداری انارک تک وتن‌ها تمام پتانسیل خود را در راستای پوشش حوادث به کار می‌گیرد و اگر روزی تجهیزات و ماشین آلات این اداره با مشکل روبه رو شود کنترل حوادث و بحران‌ها سخت‌تر از قبل می‌شود.
این مسئول بیان کرد:از راهداری شهرستان نایین تقاضا داریم حضور فعال تری در سطح محور انارک_نایین داشته یا ماشین آلات و تجهیزات بیشتری در اختیار شهرداری انارک قرار دهند چرا که واقعیت این است که اختلال در خدمات برون شهری انارک وجود دارد.
(کد خبر: ۶۸۸۳۵۵۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲)