ناگفته‌های اخبار‌ هفته

انارک نیوز: اخبار ناگفته انارک در هفته جاری از شنبه 6 بهمن ماه 97 تا امروز دوازدهم به شرح زیر می باشد. قابل ذکر است که در صورت دریافت هرگونه خبر و توضیح از نتایج جلسات و تصمیم های گرفته شده، به اطلاع همشهریان عزیز رسانده می شود.

- نشت گاز با فشار بالا از تریلر حامل گاز CNG در کیلومتر ۱۵ جاده نایین به سمت انارک  توسط عوامل ایستگاه آتش نشانی شهرداری انارک منطقه ایمن سازی و از نشت گاز جلوگیری شد.  این حادثه در تاریخ  ۹۷/۱۱/۵در ساعت ۹:۳۰ رخ داد و خوشبختانه حریق صورت نگرفت و تلفات جانی در پی نداشت.
- اولین یکشنبه بازار در محل پارک شهرک شهید رجایی تشکیل شد.
- جلسه حل اختلاف بین دستگاهی در محل بخشداری انارک برگزار گردید. در این جلسه که با حضور آقای تاجمیری بخشدار، مهندس سبحانی نسب شهردار، مهندس عقدایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان , مهندس میری مدیر امور آب و فاضلاب شهری منطقه نایین، اعضای شورای اسلامی شهر انارک، مهندس وفایی سرپرست آبفای شهری انارک و کارشناسان حقوقی و فنی آب و فاضلاب شهری شهرستان و شهرداری انارک برگزار شد. بحث و تبادل نظر و راهکارهایی به منظور حل اختلاف و مرتفع نمودن مشکلات اتخاذ و به تصویب رسید.
- بازدید آقای تاجمیری بخشدار انارک، دکتر زارع نژاد رییس اداره هواشناسی شهرستان، کارشناس فنی اداره کل هواشناسی استان، اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناس دفتر فنی شهرداری انارک از زمینهای جنب کارخانه برق قدیم و کتابخانه عمومی شهر انارک و بررسی مسائل و مشکلات صورت گرفت. در این بازدید تصمیماتی در خصوص جانمایی و احداث ایستگاه تمام اتوماتیک و خودکار هواشناسی شهر انارک اتخاذ و دستوراتی به منظور پیگیری صادر گردید.
- با عنایت به پیگیریهای به عمل آمده از سوی جناب آقای پوربافرانی نماینده محترم مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای جمالی فرماندار محترم شهرستان، شهردار محترم و شورای اسلامی شهر انارک در خصوص تخصیص زمین و ساخت مسکن محرومان در شهر انارک، به منظور ارزیابی و برآورد تعداد متقاضیان مسکن مزبور ، از آن دسته از عزیزان ساکن در شهر که فاقد هرگونه مسکن بوده و واجد شرایط می باشند، درخواست می شود با در دست داشتن کپی شناسنامه سرپرست و همسر از تاریخ 13 بهمن ماه لغایت پایان بهمن سال جاری به شورای اسلامی شهر انارک مراجعه و ثبت نام نمایند.
- نظر به اینکه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر انارک و جناب آقای مهندس سبحانی نسب شهردار محترم در نظر دارد طبق سال گذشته نسبت به راه اندازی بازارچه محلی و ستاد نوروزی اقدام نماید، لذا بدینوسیله به اطلاع تمامی عزیزان میرساند در صورت تمایل به برپایی غرفه در بازارچه مزبور از تاریخ 14 بهمن ماه با در خواست کتبی به شهرداری مراجعه و در خواست خود را تحویل نمایند.
در ادامه جلسه با اضافه شدن اعضای شورای اسلامی شهر و جناب آقای محمدعلی ابراهیمی فعال فرهنگی، پیرامون برنامه های ایام نوروز ۹۸ و امور فرهنگی تصمیماتی اتخاذ گردید.
- منحرف شدن بار تریلر حامل سنگ ساختمانی در  ورودی شهر انارک و جمع آوری توسط عوامل واحد خدمات شهری شهرداری انارک انجام شد.
- حادثه واژگونی و حریق خودرو پراید در محور اردکان_چوپانان رخ داد. در این حادثه متاسفانه دو نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند و توسط عوامل آتش نشانی شهرداری انارک به سردخانه انارک انتقال داده شدند.
- نشست خبری خبرنگار شبکه جوان اصفهان آقای مهران مطلبی نیا با مدیر کل صدا وسیما مرکز اصفهان آقای بهرام عبدالحسینی، باحضور آقای عباسعلی پوربافرانی نماینده محترم شهرستانهای نائین وخور و بیابانک و آقای محمود جمالی فرماندار محترم شهرستان در مرکز صداوسیمای اصفهان انجام شد. در این نشست خبری نماینده و فرماندار محترم شهرستان نائین به بررسی مسائل ومشکلات شهرستان وت وابع پرداختند. همچنین در پایان نشست، گواهینامه پایان دوره این خبرنگار اعطاء و از مرکز صدا سیمای اصفهان بازدید به عمل آمد.
- پایگاه بسیج حضرت زینب (س) با همکاری هیات همگانی انارک در نظر دارد نسبت به اعزام تیم جهت شرکت در این فستیوال ورزشی اقدام نماید. لطفا جهت ثبت نام به خانم جلیلی معاون ورزشی پایگاه بسیج و نایب رئیس هیات همگانی انارک مراجعه نمایند. آخرین مهلت ثبت نام ۱۵ بهمن می باشد.
- دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از مجتمع معدنی نخلک بازدید نمودند.