آب سد دوم دره انجیر انارک از کجا سردرمی آورد؟ (2)

انارک نیوز: دوشنبه 12 آذرماه 97 خبری داشتیم مبنی بر اینکه جلسه بررسی و تصمیم گیری پیرامون مسائل و مشکلات سد احداث شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در محل دره انجیر انارک با حضور آقایان تاجمیری بخشدار انارک، لوکی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین، سرپرست آبفای شهری و اعضای شورای اسلامی شهر انارک در دفتر بخشدار انارک برگزار گردید.
در ادامه جلسه مسئولین از سد مذکور بازدید میدانی داشته و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ نمودند که در صورتی که خبردار شویم به اطلاع همشهریان گرامی می رسانیم. 

قابل ذکر است "سد دوم دره انجیر انارک، هنگام ساخت با عنوان "امید مردم بخش انارک" شناخته می شد و قرار بود با دو بار آبگیری در سال انارک را از وابستگی به آب نایین نجات دهد"، آن هم هنگامی که آب با تانکر به انارک حمل می شد، در وضعیتی است که زمین حوضه آبگیر آن، آب را نگه نمی دارد و از رسیدن آب به سد اول هم جلوگیری می کند.
سپس ادعا شد: "این سد نیست و صرفا یک آب بند است برای تامین آب چاه های انارک..." که هرگز مشخص نشد سطح آب کدامیک از چاه ها یا قنات ها و چشمه های اطراف انارک بالا آمده است!

امید است با کارشناسی صحیح و پیگیری مسئولین مشکل ایجاد شده که از سر خیرخواهی بوده است سریع تر حل شود. هیچ دور از فکر نمی باشد که در آینده ای نه جندان دور، نیاز انارک به آب بارش های جوّی، دوباره خواب را بر چشم اهالی حرام نماید.