بهره‌برداری از یک معدن مس قدیمی در انارک

امریکا در تحریم علیه ایران تنها است 
سیرآنوش موسوی: خانه معدن ایران، ایده‌پرداز اصلی طرح احیای معادن کوچک و متوسط در کشور است و این ایده از سوی ایمیدرو مورد تایید قرار گرفت. 
از این‌رو نهادهای دولتی و خصوصی برای احیای این معادن با یکدیگر وارد تعامل شدند. بدون تردید احیای معادن کوچک و متوسط علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های بزرگ می‌تواند برای تعداد قابل توجهی از نیروی کار در کشور ایجاد اشتغال کند...
سهم معادن کوچک در اشتغالزایی
احمد شریفی، دبیر انجمن سنگ ایران نیز در حاشیه نمایشگاه ایران کانمین، در گفت‌وگو با صمت با اشاره به تعداد قابل توجه معادن متروک در ایران، گفت: فعالیت هر معدن دست کم برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی می‌کند، از این‌رو احیای معادن متروک می‌تواند سهم قابل توجهی در اشتغالزایی ایفا کند. فراموش نکنید که معادن ایران، بیشتر در روستاها مستقر هستند و با احیای معادن متروک می‌توان در این مناطق درآمد قابل توجهی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه برای احیای معادن متروک دولت باید با بخش خصوصی بیشتر همراهی کند، گفت: برای احیای این معادن، ایمیدرو برنامه‌ریزی لازم را انجام داده اما عملیاتی شدن این طرح‌ها به زمان نیاز دارد چراکه در یک فرآیند زمانبر، معادن کوچک باید به شرکت‌های تعاونی یا خصوصی واگذار شوند تا آنها بتوانند با امکاناتی که دارند فعالیت خود را آغاز کنند.
شریفی ادامه داد: به عنوان مثال بهره‌برداری از یک معدن مس قدیمی در انارک اصفهان، بیش از ۴۰ سال متوقف شده بود که دوباره آن را احیا کرده و برای بیش از ۷۰ نفر اشتغال ایجاد کردیم. 
(1397/08/15)