وعده های آقای شهردار انارک

انارک نیوز: در گفت و گوی خبرگزاری ایمنا با علیرضانقوی، شهردار انارک در خصوص فرصت ها و پتانسیلهای انارک، ارایه پکیج گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی برای جذب گردشگران، چگونگی جذب سرمایه گذار، اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری وعده هایی دادند که خلاصه آن به شرح زیر می باشد: 
1- تنها ۱۰درصد از بودجه امسال از بخش گردشگری تامین می شود، اما با برنامه ریزی های انجام شده سال آینده این رقم به ۵۰ درصد نیز خواهد رسید. 
2- زمینه ورود مسافران بیشتر و اقامت چند روزه آنان را تحت عنوان پکیج گردشگری کویر ارایه می دهیم. 
3- غذاهای سنتی که در گذشته وجود داشته احیا می شود تا گردشگر بتواند از این غذاهای سالم محلی استفاده کند و در کنار آن پکیج بازدید از کویر را نیز ارایه خواهیم کرد. 
4- فرهنگسرای دکتر طاهری تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
5- معرفی شهر با در نظر گرفتن پکیج های گردشگری و به کمک بخش خصوصی ارایه خواهد شد.
6- در زمینه راه اندازی بوم گردی ها بسته های حمایتی را ایجاد می کنیم.
7- یکی از مشکلات مردم انارک کمبود مسکن است که شهرداری در این زمینه ورود پیدا کرده و جلساتی را با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس و معاون بنیاد مسکن تهران برگزار کرده تا به زودی کلنگ احداث ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن به زمین بخورد.
8- کاشت و پرورش گیاهان دارویی که در آن بخش خصوصی جذب شده تا بتوانیم زمینه فرآوری آن را در کشور ایجاد کنیم.
9- فرصت‌های سرمایه‌گذاری اعلام عمومی می شود. در شهر انارک فرصت ها و ظرفیت هایی خوبی از جمله سرمایه گذاری در بخش پنل‌های خورشیدی و تولید برق با توجه به فضای کویری و زمین های وسیع، کشت گیاهان دارویی و تأسیس و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی وجود دارد.
10- تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا روحیه نشاط و شادابی را در شهروندان تقویت کنیم و بُعد مسافت نباید دلیلی بر دیده نشدن کودکان انارک از دید مسئولان باشد.
11- انارک ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری معدن دارد که برای نخستین بار در خاورمیانه این مهم تحقق پیدا خواهد کرد. معادن سرب و نقره نخلک به عنوان یکی از قدیمی ترین معادن ایران است که به دوره ساسانیان باز می گردد. البته چند اثر دیگر از همین دوره در این معادن به ثبت رسیده تا با برنامه ریزی و ایمن سازی گردشگر در عمق ۲۰۰ متری زمین استفاده کند.
12- تمام امکانات شهرداری به خصوص در ایام پیک گردشگری، فضاهای ورزشی و فرهنگی شهر نیز در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.