باتلاش 20ساعته امدادگران يک مصدوم در ارتفاعات کوه معلی نجات يافت

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نائين گفت: با تلاش ۲۰ساعته امدادگران و نجاتگران هلال احمر نائين، يك مصدوم گرفتار در ارتفاعات كوه معلي نجات يافت.
 ابراهيم عادل زاده نائيني روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در پي گزارش به پايگاه امداد و نجات بين شهري انارك مبني بر سقوط يك نفر از كوه معلي واقع در چاه خربزه و دره پلنگ انارك، عمليات جستجو و نجات توسط تيم امداد و نجات و كوهنوردي هلال احمر نائين، شروع شد. وي افزود: تيم اعزامي از پايگاه امداد و نجات بين شهري انارك به همراه يكدستگاه آمبولانس و تجهيزات اوليه و راهنماي محلي به محل حادثه اعزام شدند.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نائين با اشاره به اينكه تيم امدادي در شب به مصدوم دسترسي پيدا كرد، افزود: مصدوم پس از انجام كمك هاي اوليه ( آتل بندي ، كنترل خونريزي و .. ) و پس از چهار ساعت تلاش توسط تيم ۶ نفره امداد و نجات كوهستان نائين با استفاده از دو دستگاه خودرو و تجهيزات تخصصي نجات از طريق عمليات فرود به دامنه كوه منقل و به مركز درماني انارك انتقال يافت. در اين عمليات ، نيروي انتظامي و راهنماي محلي نيز حضورو همكاري داشتند . دراين عمليات ، يك نفرازپرسنل و يك نفر از نجاتگران جمعيت هلال احمرشهرستان نائين نيز دچار حادثه و شكستگي از ناحيه صورت و پا شدند. كوه معلي در حدود ۵۰ كيلومتري انارك قرار دارد.
(۱۶:۳۵ - ۰۲/۰۵/۱۳۹۵ :خبر تاريخ | ۸۲۱۶۰۶۳۴ :خبر كد)